Interviu cu Daniel Matei, Business Development Manager Impact Hub
1. Cum a fost anul 2020 până acum pentru comunitatea IMPACT HUB?
Anul acesta cred că a fost un moment în care să putem observa dacă unul dintre miturile legate de antreprenoriat și rapiditatea cu care se adaptează aceștia în contexte noi își găsește justificarea în realitatea unei evoluții în continuă schimbare și cu un grad scăzut de predictibilitate. Evoluția comunității și a ecosistemului în general au arătat că nu dimensiunea unei organizații (fie ele startup-uri sau companii mari) a făcut diferența, ci atitudinea cu care echipele au adresat provocările constante care continuă să apară.
2. Cu siguranță, majoritatea proiectelor au cunoscut experiența digitalizării.Cum s-a desfășurat implementarea acestora?
Din 2016 noi avem un produs 100 % digital, respectiv platforma Startarium.ro dezvoltată împreună cu ING Bank, iar toată experiență echipei dedicate Startarium a fost extrapolată acum către întreagă echipa Impact Hub, astfel programele de accelerare au continuat în mediul online și am răspuns nevoilor antreprenorilor de reașezare a priorităților în această perioada. Când vorbim de experiență membrilor din spațiile de coworking am mutat în online zona de interacțiune și le-am oferit evenimente și oportunități de conectare atât în zona de business, cât și cea de socializare.
De asemenea, pentru publicul antreprenorial și nu numai, am dezvoltat Impact Hub (re)Connect, un produs digital gratuit care oferea atât conținut live și oportunități de interacțiune, cât și conținut înregistrat sau în format text, adaptându-se astfel pe momentul în care publicul putea consumă informația. Proiectul pilot a fost un succes, au fost câteva zeci de materiale de conținut video live, iar peste 50.000 de oameni au fost conectați în perioada martie-iulie.
3. Povestiți-ne de Innovators for Children.Cum a început povestea acestui program și care sunt rezultatele?
Innovators for Children este un accelerator dedicat startup-urilor care aduc un impact pozitiv pentru wellbeing-ul copiiilor și al adolescenților cu ajutorul tehnologiei, prin inovare scalabilă. Am inițiat parteneriatul cu Fundația Botnar încă din 2018, iar printre domeniile în care fundația căută soluții scalabile de impact se numără sănătatea fizică și emoțională a copiilor, educație, nutriție și alimentație, siguranță, drepturile copiilor în era digitală și alte domenii care ar putea contribui la o viață mai bună. Am adăugat acestor topicuri experiența Impact Hub în zona de accelerare a startup-urilor și a rezultat astfel unul dintre cele mai apreciate programe antreprenoriale din acest sector.
În urmă primei ediții a programului în 2019 am observat un interes crescut pentru a contribui la viitorul copiilor din România și nu numai. Am primit numeroase aplicații și calitatea înscrierilor a fost extrem de bună, iar startup-urile pregătite și motivate să treacă la următorul nivel de dezvoltare al business-ului.
Ajuns la a două ediție, programul a selectat în 2 ani 23 de startup-uri în finală, dintre care 9 au primit finanțare totală de 200.000 de euro, iar în urmă cu mai puțin de o lună KIDoc, Emoface, AutismON (Asociația Help Autism), Peditel și Brio au convins juriul și vor continuă programul după ce au primit premii de 100.000 de euro în total.
Primul pas făcut chiar înainte de declararea stării de urgență a fost să ne asigurăm că avem deschise canale de comunicare cu toți clienții și partenerii noștri, că le ascultăm temerile și nevoile și le răspundem cu înțelegere și soluții.
4. În contextul actual, cum v-ați reconfigurat business-ul? Care sunt obiectivele voastre?
Primul pas făcut chiar înainte de declararea stării de urgență a fost să ne asigurăm că avem deschise canale de comunicare cu toți clienții și partenerii noștri, că le ascultăm temerile și nevoile și le răspundem cu înțelegere și soluții. 7 luni mai târziu, ne bucurăm să vedem că această strategie a dat roade și implementăm în continuare programe de accelerare relevante în piață, iar startup-urile alături de care lucrăm sau am lucrat sunt în curs de a ridică runde investiții (așa cum este cazul în acest moment de Brio și R-Create). Spațiile de lucru le-am redeschis imediat după ridicarea stării de urgență oferind oricui avea nevoie de spațiu de lucru un mediu sigur, distanțat, igienizat, dar în care nu am uitat de principalul nostru diferențiator, interacțiunea și comunitatea efervescență de membri cu atitudine antreprenorială. În plus, din această toamna am lansat Impact Hub Flexi Pass, un serviciu ce se încadrează perfect în strategiile de ”work from anywhere” ale oricărei echipe, indiferente de dimensiune și oferă flexibilitate pentru membrii echipei, dar și predictibilitate și eficientă a costurilor pentru manageri.