Asociația „Măgurele Science Park” continuă inițiativele de tip SCIENCE | BUSINESS | EDUCATION prin care dezvoltă comunitatea și creează punți de legătură între actorii acestei comunități din care fac parte: universități, organizații de cercetare, mediul de afaceri și autorități.
Luna aceasta l-am avut alături de noi la „Dialog cu comunitatea MSP” pe fondatorul Fia Integra, Florentin Beznea, cu care am povestit despre ascensiunea frumoasă pe care o are compania înca de la înființarea acesteia.
Cand si cum a inceput povestea FIA Integra?
Povestea FIA Integra a inceput in 2014 cand doi foarte buni prieteni, care se completau reciproc – unul un excelent sales, celalalt un excelent om tehnic – au pus bazele companiei avand ca principal obiect de activitate implementarea in zona de asset management si business intelligence strict pentru companii si in cadrul unor proiecte din afara Romaniei . Dupa 4 ani de experiente internationale, anul 2018 devine un an de rascruce pentru FIA integra care se lanseaza si pe piata din Romania, in 4 ani ajungand la aproape 30 de angajati si o cifra de afaceri in crestere organica, an de an atingand in 2021 – 2 milioane de euro.
Ce solutii si servicii IT ofera FIA Integra? Cum se imparte activitatea companiei pe divizii?
FIA Integra este singura companie din Romania ce asigura vanzarea , implementarea suportul tehnic si scolarizarea suitei de aplicatii Oracle/Primavera.Implementeaza de asemenea, ca partener Oracle solutiile de Business Inteligence – Oracle.
Este la ora actuala singura companie certificata pentru vanzarea si implementarea solutiei de Asset Management Maximo ca si partener IBM.
De asemenea, in calitate de partener OsiSOft/Aveva este acreditata ca si Vallue Added Resseler fiind si singura companie Premier Partner si System integrator pentru PI System.
Pe langa cele 3 divizii de mai sus mai exista o divizie de dezvoltare de software care dezvolta aplicatii conexe celor de mai sus, pe dispozitive mobile cat si diverse interfete necesare integrarii aplicatiilor de mai sus mentionate in sistemele informatice ale clientilor nostri.
Care dintre diviziii/tipuri de solutii IT genereaza cea mai mare parte a veniturilor companiei?
Pana in urma cu doi ani divizia de Project managent Primavera genera circa 70% din veniturile companiei, restul veniturilor venind din zona de Asset Management si BI din piata internationala.
In ultimii doi , odata cu castigarea unor proiecte internationale si diversificarii portofoliului de aplicatii ponderea veniturilor s-a schimbat destul de mult, iar cifra de afaceri a crescut cu 35 % in 2021 fata de 2020.
La cat s-a situat cifra de afaceri anul trecut? Care a fost impactul pandemiei in businessul FIA Integra?
Cifra de afaceri in 2020 a fost de 1,3 milioane de euro in crestere cu 30 % fara de 2019. Este un lucru normal, credem noi, situatia actuala generand un mai mare interes al companiilor pentru digitalizarea proceselor de business. Anul 2021 continua cresterea, estimarea noastra , extrem de realista fiind de 2 milioane de euro.
Care au fost cele mai mari proiecte derulate anul trecut? Ce fel de solutii IT au cerut cu precadere companiile locale?
Companiile au cerut in special solutiile de process automation, asset management si binenteles project management, fiind un an in care proiectele de anvergura au fost importante.
Anul trecut am startat un proiect foarte important in Arabia Saudita – implemenatre Oracle BI – cu finalizare in acest an, ca sa dam doar un exemplu al proiectelor anului trecut. Solutiile de project management au fost de asemenea bine reprezentate – Electrogrup, Prime Kapital si OMV – solutiile de asset management – Rompetrol, fiind unul dintre clientii reprezentativi din aceasta zona.
Cati clienti aveti in prezent si in ce industrii activeaza acestia? Cateva exemple, daca se pot da si cateva nume.
Portofoliul nostrum de clienti numara in jur de 650 de companii in cei 8 ani de cand activam pe piata. Circa 100 dintre acestia sunt companii active: OMV, Rompetrol, LUKOIl, Black Sea Oil and Gas, Azomures, BogArt, PrimeKapital, Electrogrup , CNE Cernavoda, Apa Vital, Aquatim, Compania de Apa Somes, Elcen, Romgaz, INA Croatia.
Cum a mers prima jumatate a acestui an? Care este diferenta fata de aceeasi perioada din 2020?
Prima jumatate a anului 2021 a mers foarte bine, cu o crestere de 34 % si semnarea unor proiecte mari : implementarea PI System la Nuclearelectrica -CNE Cernavoda si Compania de Apa Somes la care s-a adaugat extinderea implementarilor internationale impreuna cu partenerul nostru din Olanda , OxPLus. Revicond este unul dintre cei mai noi clienti care se adauga portofoliului nostru de clienti pentru solutia Primavera.
La cat s-au situat veniturile companiei in primul semestru din 2021? Care este evolutia fata de S1 2020?
In primul semestru 2021 cifra de afaceri s-a ridicat la 1 milion de euro, cu 34 % mai mult fata de primul semestru al anunului 2020.
Ce planuri de dezvoltare aveti in continuare?
Strategia pentru perioada urmatoare se concentreaza pe consolidarea pozitiei de furnizor si integrator de system a companiei pe piata romaneasca pentru zona de operational intelligence, asset si project management. Verticalele de oil&gas, productie, energie, constructii sunt prioritare pentru planul de business al FIA Integra.
Ce tinta de afaceri v-ati propus pentru 2021? Pe ce se bazeaza aceasta?
La inceputul anului era doar o previziune dar acum suntem siguri ca devine realitate cifra de 2 milioane de Euro. Ne bazam, in special pe proiectele semnate si pe proiecte mari a caror semnare este preconizata a se finaliza in toamna acestui an. Vorbim despre proiecte care se vor derula si pe piata romaneasca dar si in cea internationala: Egipt si Franta.
Cati angajati lucreaza in prezent in cadrul FIA Integra? Care este diferenta fata de finalul lui 2020?
In prezent FIA Integra are 30 de angajati, cu circa 20 % mai multi decat la finalul anului trecut luand in calcul proiectele pe care le vom contracta.
Ce planuri de recrutare aveti pentru a doua jumatate a acestui an? Cati angajati estimati ca veti avea la finalul lui 2021?
Nevoia de oameni este una majora- este cumva trendul in verticala de IT. Si din acest punct de vedere suntem pregatiti – echipele tehnice includ profesionisti care se ocupa si de pregatirea noilor colegi, cee a ce ne asigura un pool de resurse disponibile pentru a derula contractele deja semnate dar si pe cele noi. Preconizam ca pana la finalul anului vom adauga numarului curent de angajati un numar de minim 7 noi colegi.
Mai multe despre FIA Integra – aici