Asociația ”Măgurele Science Park ”continuă procesul de promovare a partenerilor din comunitatea de business, având ca țintă deschiderea unor oportunități pentru colaborări viitoare în și pentru comunitate. Astfel, Florian Simionescu, CEO compania Integrisoft Solutions, a răspuns pozitiv invitației noastre de a discuta despre colaborarea cu un centru de cercetare, care ar fi un câștig enorm pentru orice firmă inovatoare.
- Povestiți-ne pe scurt despre activitatea Integrisoft Solutions.
În 2021 pot să spun hotărât că Integrisoft Solutions este în primul rând o echipă, care și-a conturat un spirit aparte, care începe să reprezinte din ce în ce mai bine produsele și serviciile pe care le oferim clienților noștri. Deși după un efort și o transformare de peste 20 de ani, după un rebranding care a avut loc anul trecut și care este încă un proces în derulare la nivel de valori și cultură organizațională absorbite în cadrul companiei, știm acum că “inspirăm oameni și organizații pentru a evolua împreună!”. Acesta este motto-ul nostru, suntem în primul rând oamenii care ajută alți oameni, să identifice cea mai potrivită soluție software pentru nevoile instituției pe care o reprezintă. Integrisoft Solutions este compania care are un software bazat pe tehnologie web matură, completă, integrată. Sistemul “mamă” de la care se ramifică toate celelalte module care se integrează nativ unele cu celelalte, se numește AVANSIS și consider că în contextul perioadei pe care o traversăm, suntem privilegiați să dezvoltăm și să implementăm personalizat, în funcție de nevoile și profilul fiecărui client în parte, o soluție de transformare digitală complex și foarte versatilă. Integrisoft este într-o continuă creștere și aș spune că nu suntem doar o echipă de profesioniști, ci mai ales o comunitate pe care o creștem împreună cu clienții noștri cărora le oferim know-how valoros, cu care uneori construim parteneriate strategice pe termen lung și pentru care dezvoltăm permanent soluții inovative.
Cu ajutorul unei echipe care își face meseria cu pasiune și implicare totală, că Integrisoft Solutions este astăzi unul dintre principalii producători de aplicații software pentru administrația publică locală, cu peste 600 de implementări în 400 de instituții de mărime medie-mare, 4000 de utilizatori și singurul furnizor de servicii și soluții integrate din România. Sistemul integrat AVANSIS dezvoltat de Integrisoft este utilizat în peste 40% din orașe și în peste 30% din orașele municipii reședinte de județ.
- Care este cel mai mare proiect implementat de către Integrisoft Solutions?
Aș discuta mai degrabă despre complexitatea proiectelor, nu neapărat despre mărime deoarece atunci când discutăm de transformare digitală bazată pe un sistem integrat și o arhitectură a soluției gândită pe termen lung, proiectele cresc în timp și de obicei nu se finalizează odată cu semnarea unui anumit contract, ci continuă cu noi dezvoltări gândite strategic pentru a ajuta clientul respectiv să-și acopere anumite nevoi stringente. De exemplu, pe mine personal mă bucură mult faptul că suntem parte din digitalizarea țării ca fenomen și în 2020 am implementat foarte multe proiecte de tip POCA (Programul Operațional Capacitate Administrativă). Contribuim astfel major la simplificarea administrativă și reducerea birocrației pentru cetățenii din mai multe orașe și municipii. Astfel în 2020-2021 am implementat (unele dintre proiecte încă sunt în derulare): POCA Bârlad, POCA Călărași, POCA Oltenița, POCA Râmnicu-Sărat, POCA Sector 5 (București), POCA Toplița, POCA Turda, POCA Urziceni. Printre modulele cele mai importante pe care le-am implementat in aceste proiecte, este AVANSIS ONLINE – o platformă web dedicată relației cu contribuabilul, care ajută foarte mult în evitarea aglomerației și cozilor de la ghișeu. Prin AVANSIS ONLINE, cetățenii pot consulta situația privind taxele și impozitele (vizualizare plăți efectuate, declarații etc.), pot depune online acte, își pot elibera documente electronice online (certificat fiscal, decizii de impunere etc.) și pot comunica online cu inspectorul de rol.
- Cum dezvoltați un produs/serviciu de acest tip în România? (Vă rog să punctați sursele de finanțare)
În ceea ce privește POCA în mod specific, este strict vorba de linii de finanțare alocate de Uniunea Europeană, pentru eficientizarea sistemelor din administrația publică. Digitalizarea instituțiilor publice este o prioritate pentru Uniunea Europeană, care a anunțat investiții de până la 20 la sută din fondul de redresare post pandemie, care se ridică la 750 de miliarde de euro.
Pentru restul proiectelor pe care le implementăm, decizia este luată de obicei strategic, la nivel de management al instituției care alocă un anumit buget anual și pentru digitalizare. Este important de precizat faptul că există și situații unde nu erau disponibile bugete și mediul de afaceri privat a decis să sprijine financiar prin sponsorizări, dezvoltarea și digitalizarea unei instituții publice. Acesta este și cazul primăriei din Dudeștii Vechi, o localitate mică, unde însă primarul a luat decizii care au ajutat enorm la digitalizarea serviciilor în relația cu cetățenii și a primit într-adevăr sprijin financiar în acest sens, chiar de la comunitatea locală.
- V-ați vedea colaborând cu un centru de cercetare pentru dezvoltarea unui produs/serviciu?
Sigur că da, uneori aceste colaborări sunt cele care aduc inovația autentică și se pot diferenția în piață tocmai pentru că beneficiază de această zonă de reasearch & development, care este vitală pentru produsele de succes. Cred că în România, perioada post pandemie este una în care mentalitățile se schimbă, în sensul bun și ideea de business colaborativ va deveni o normalitate, în condițiile în care din ce în ce mai multe entități își doresc să progresăm și să demonstrăm tuturor că există o valoare reală la noi în țară și suntem capabili chiar să fim vizionari și să dezvoltăm produsele viitorului.
- Din punctul dvs. de vedere, care ar fi barierele în dezvoltarea de parteneriate și proiecte dintre mediul de cercetare și cel de business?
Cred că până acum nu a existat o cultură în acest sens în România, lucrurile au mers dintr-o inerție a lor naturală, dar contextul actual a grăbit foarte mult toate procesele și consider că a schimbat fundamental percepția și chiar mentalitatea oamenilor și a instituțiilor. Părerea mea este că în general, ceea ce încetinește progresul și tot ceea ce ține de evoluție, este rezistența la schimbare a oamenilor și implicit a instituțiilor/organizațiilor. Această rezistență a fost zguduită destul de puternic de pandemie și tuturor ne este clar faptul că nu ne mai putem întoarce la modul în care lucrăm și funcționăm înainte. Astfel că, nu aș discuta neapărat despre bariere, ci mai degrabă aș pune accent pe deschidere și nevoia de acum de a împărtăși experiențe, de a pune împreună idei, care să dea naștere unor rezultate complexe și valoroase.
- Cum ați vrea să arate Măgurele/Regiunea București-Ilfov, din viziunea dvs.?
Îmi doresc și știu că este posibil, să ne putem mândri cu un parc simbol al tehnologiei și inovației, valoros nu numai la nivel european, ci chiar la nivel global. Avem tot ceea ce ne trebuie, oamenii sunt cei mai importanți și există la Măgurele cei mai buni specialiști. Cred că primul pas important a fost făcut, chiar prin crearea conexiunii între mediile de business, cel de cercetare și cel academic. Este un mare câștig faptul că aceste trei zone s-au unit într-un scop comun atât de nobil. Rămâne de văzut acum la nivel de implementare a strategiei și ce pași concreți care se vor face, pentru a construi o infrastructură necesară acestui proiect care are un potențial imens. Îmi imaginez proiectul Măgurele, ca pe un “Enterprise” al serialului Star Trek, un hub vast al viitorului, care va concentra cele mai creative și mai luminate “creiere”. Sunt convins că vom avea rezultate spectaculoase și vom povesti cu mândrie despre simbolul național Măgurele.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]