Un astfel de proiect este concursul național de robotică și programare NextLab.tech, desfășurat anual și intrat în 2020 pentru prima dată în calendarul Ministerului Educației.
În cadrul concursului, elevii învață să programeze roboți bazați pe Arduino și să lucreze în Open Roberta, Mixly, Arduino IDE și C. După o primă etapă online a concursului, etapă în care se asimilează cunoștințe de bază în domeniu, elevii pot trece la lucrul efectiv cu roboți, pornind de la kituri Miro si Tecnicus, cu ajutorul cărora își pot construi singuri roboții.
Peste 1000 de elevi și profesori din Județul Ilfov s-au înscris la concurs, implicându-se atât în etapa de studiu online pe baza platformei de învățare adaptivă, cât și în construcția de roboți și participarea la sesiunile de robo-ajutor oferite de organizatori cu sprijinul Asociației Măgurele Science Park. Pentru a încuraja participarea elevilor și profesorilor ilfoveni la concurs, am pus la dispoziția școlilor din județ un număr de 70 de kituri Miro și Tecnicus pe care elevii doritori le pot folosi pentru a continua învățarea.
Învățarea adaptivă reprezintă un domeniu nou care joacă un rol important în procesul de educare a generațiilor viitoare deoarece ajută elevii să dobandească cunoștințe și abilităti transdisciplinare pe care educația industrială nu le poate oferi. Acest domeniu se va dezvolta semnificativ în viitor pe măsură ce vor fi construite biblioteci virtuale care să aibă resurse educaționale deschise, ce pot fi puse la dispoziția elevilor și profesorilor.
Coordonatorul acestui program de învățare adaptivă, Răzvan Bologa-presedinte al Asociatiei „Clubul InformaTICII Economice –CyberKnowledgeClub”, ne-a oferit o imagine mai clară legată de acest program, într-un articol prezent în Revista Măgurele Science Park.
Asociația Măgurele Science Park va continua să se implice în dezvoltarea proiectelor de învățare transdisciplinară, atât în mediu online cât și offline, venind în sprijinul elevilor și profesorilor din Ilfov cu metode și tehnologii inovative, în concordanță cu tendințele globale în domeniu.