Luna aceasta am avut plăcerea să discutăm cu Florian Buca, CEO Soft Tehnica SRL, o companie românească cu o arie largă de activități din do-meniul informatic și al tehnicii de calcul, de la consultanță de specialitate, analiză și producție software până la instalări și configurări de rețele, integrări de sisteme informatice și soluții la cheie.
- Cum dezvoltati un produs de acest tip (Freya) în România? (Vă rog să punctați sursele de finanțare)
Produsele Soft Tehnica sunt soluții complexe care folosesc tehnologia pentru a răspunde la nevoile și problemele clienților noștri de zi cu zi, ținând cont de feedback-ul acestora. Am fost norocoși să avem clienți deschiși și smart, care ne-au împărtășit provocările cu care se confruntă în activitatea lor de zi cu zi, astfel că am reușit să dezvoltăm noi funcționalități ascultând și răspunzând problemelor de workflow și de business și ținând cont permanent de feedback-ul valoros primit din partea lor. Iar faptul că am lucrat cu firme din zone diferite de business – restaurant, pub-uri, terase, baruri, hoteluri, pensiuni, magazine, cu probleme și nevoi diferite, ne-au ajutat să obținem un soft puternic, versatil și scalabil. Suntem mândri că am reușit ca prin forțe și surse de finanțare proprii să reușim să creăm un complex de soluții care, sub brandul Freya, au ajuns să deservească câteva mii de clienți, de la cele mai mari restaurante (precum Berăria H), la francize (de tipul Porto Gallo), la hoteluri și pensiuni și până la magazine mari și mici din întreaga țară. Iar în ultimele luni, ne-am focusat atenția către schimbările din industrie, astfel că sub umbrela #AjutămHoReCa am dezvoltat soluții punctuale care au ajutat afacerile din domeniul ospitalității să reziste pe timpul pandemiei – am creat de la module de livrare pentru restaurant, la integrări cu diferite platforme de delivery, cărora le-am adăugat parteneriate care să îi ajute pe clienții noștri să se adapteze mai ușor la noua realitate. Puteți găsi toate aceste inițiative, idei și parteneriate pe site-ul nostru – www.freyapos.ro.
2. Ați colaborat cu vreun centru de cercetare din Romania? Cum a decurs aceea colaborare?
Până în prezent nu am colaborat cu centre de cercetare din România, clienții noștri fiind mai ales companii din sectorul privat. Ne bucurăm însă că am avut în trecut colaborări cu diferite instituții din administrația locală, pentru care am reușit să cream seria de soluții Agora, care se adresează instituțiilor din administrația publică locală și națională, atât factorilor decizionali, cât și funcționarilor obișnuiți, oferind soluții complete pentru organizarea eficientă privind managementul documentelor, fluxurilor de lucru și al sarcinilor, sisteme integrate de contabilitate și impozite și taxe, sisteme de plată electronică a obligațiilor fiscale sau gestionarea unitară a dosarelor de asistență socială.
3. Dacă nu, v-ați vedea colaborând cu un centru de cercetare? Care ar fi directiile principale ale colaborării?
Cu siguranță, suntem deschiși către colaborări, parteneriatul cu Asociația Măgurele Science Park fiind un prim pas în acest sens. Echipa Soft Tehnica este într-un proces permanent de dezvoltare și învățare, proiectele noastre din această perioadă fiind orientate de exemplu către folosirea tehnologiilor de tip Augmented Reality (AR) în aplicații care să fie de folos mai multor categorii de clienți – în crearea de holograme, în prezentarea de produse, în personalizarea și vizualizarea acestora, dar și în jocuri sau prezentări video de nivel avansat. Interesul nostru este strâns legat de dezvoltarea business-urilor cu ajutorul tehnologiei și de oferirea de noi instrumente tehnologice care să îi ajute pe clienții noștri să își crească afacerile – folosirea realității augmentate în personalizarea și prezentarea produselor este doar un exemplu în acest sens. Ne dorim colaborări pe zona de cercetare în domeniul tehnologiei, cu focus pe AR și suntem deschiși să dezvoltăm noi parteneriate cu furnizori de training și companii de tehnologie (cum ar fi de exemplu furnizori de echipamente din domeniul AR).
4. Din punctul dvs. de vedere, care ar fi barierele in dezvoltarea de parteneriate si proiecte dintre mediul de cercetare si cel de business?
Cred că cea mai importantă barieră este cea legată de comunicare – până acum nu prea am reușit să avem o comunicare fluidă între cele două domenii, iar în cazul proiectelor care au existat, comunicarea lor a fost destul de timidă. Personal cred că fiecare dintre cele două domenii ar avea propriile plusuri și lecții învățate de adus într-o colaborare, care cu siguranță ar fi de folos pentru societate. De aceea, inițiative precum cea a Asociației Măgurele Science Park sunt lăudabile și de sprijinit – iar noi ne bucurăm să ne alăturăm în calitate de parteneri.
5. Cum ați vrea să arate Măgurele/Regiunea București-Ilfov, din viziunea dvs?
Eu personal visez ca Regiunea București – Ilfov să devină un hub de business și inovare, mai ales că zona Măgurele, ca parte din Regiunea București se bucură de prezența unui pion important, recunoscut la nivel international – Centrul de la Măgurele. Cred că procesul de construire a unui centru în care mediul de business și mediul de cercetare să își dea mâna și să colaboreze pentru a dezvolta proiecte puternice și sustenabile este cel mai potrivit pentru această regiune. Un astfel de centru va putea atrage cu siguranță și finanțări străine, precum și cei mai buni specialiști din diferite domenii, care vor putea transforma în timp această inițiativă într-un Centru de inovare, tehnologie și business, la care sperăm să putem contribui și noi în viitor.