Back

ALLEVO – Poveste de succes

La mai bine de 20 de ani de la înființare, Allevo, o afacere de familie, s-a reinventat și își datorează succesul unității echipei în fruntea căreia se află și a unei abordări profesionale a managementului firmei.

Ioana Guiman, Managing Partner Allevo, ne-a vorbit despre firma de software Allevo.

1.Ultimii 3 ani constituie o perioadă de reinventare din istoria companiei Allevo: granturi, investiții, accelerator, Silicon Valley. Cum ați gândit strategia de dezvoltare Allevo? Ce urmează?

Strategia a fost articulată cu ajutorul unor oameni extraordinari, profesorii de strategie Ron Meyer și Roemer Visser de la Universitatea TIAS din Tilburg. Piață e invadată momentan de cursuri de leadership, de strategie, de inovație și de consultanți care își oferă serviciile. Am căutat ceva care să fie aplicabil, de bun simt și, nu în ultimul rând, de calitate. Ron și Roemer ne-au ajutat să ne identificăm puntele forte și lucrurile pe care dorim să ne concentrăm.

Apoi, bineînțeles că strategia principală a fost să dezvoltăm produse noi și să obținem clienți noi. Planetele s-au aliniat și în 2017 ne-a fost aprobat un grant în valoare totală de 6.805.370 lei, din care asistență financiară nerambursabilă 3.570.229 lei, prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 – 2020, pentru proiectul TOSS. Aplicația principală dezvoltată, FinTPc, automatizează fluxurile financiare pentru IMM-uri și trezorerii de corporație. Proiectul se finalizează acum, pe 15 martie 2020 și se continuă cu o investiție primită de la Innovation Norway, prin programul “SMEs Growth România”, suportat de EEA and Norway Grants. Innovation Norway ne-a aprobat un grant în valoare totală de 738.375 EUR și valoare nerambursabilă de 420,000 EUR pentru dezvoltarea proiectui Whizzer, care este o continuare foarte frumoasă a proiectului TOSS.

Proiectl Whizzer este ambițios și își propune să realizeze o aplicație care oferă operațiuni financiare “as a service” către IMM-uri. Vrem să ajutăm IMM-urile să automatizeze și să centralizeze fluxuri financiare uzuale la un cost scăzut: balanță contabilă, plăți salariale, flux de numerar, conturi contabile, raportare contabilă.

În Silicon Valley am ajuns după un program intens pentru scale-ups, în care am fost selectați de către InnovX. Am făcut foarte multe lucruri în acest program, de la mentorship cu oameni cu expertiză în zone diferite de business, la implementarea conceptelor Blue Ocean Strategy, la cursuri MITx și participare la evenimente și tara și peste mări și țări, în Silicon Valley. Planurile de viitor includ să finalizam cu succes cele două grant-uri, să identificam niște parteneri puternici care să ne ajute să creștem și să ne dezvoltăm, să ne întărim și extindem echipa și să livram în continuare servicii financiare de calitate. Până acum am crescut organic și am făcut-o prin propriile forțe, gestionând compania pe care o avem pentru un singur lucru: excelență.

2. Vedeți realizarea unui proiect Allevo pe transfer tehnologic de produs sau tehnologie?

Ne dorim de câțiva ani să colaborăm într-un fel productiv cu universitățile pe proiecte de R&D. Sperăm ca vom avea resurse să facem acest lucru în viitor.

nu este ușor să scrii o aplicație pentru un grant, dar este cu atât mai greu să implementezi un grant. În acel moment trebuie să puteți să faceți ce ați inclus în planul de afaceri. La momentul aplicării poate părea o problemă pentru viitor, dar planificați-vă viitorul și asigurați implementarea proiectului și trasabilitatea și transparenta activităților și a livrabilelor.

3. Ce sfaturi le dați celor care doresc să acceseze finantări pentru dezvoltarea bussines-ului?

Cel mai important este să știi cu mare exactitate pentru ce ai nevoie de bani și de câți bani ai nevoie. După ce clarifici acest lucru, analizezi sursele de finanțare disponibile și le alegi pe acelea pentru care simți că trebuie să faci cele mai puține compromisuri. Pentru Allevo, faptul că în România sunt disponibile granturi care oferă fonduri nerambursabile este un lucru fenomenal. Este un mijloc de creștere care e drept că cere un angajament birocratic, dar care asigură resursele necesare pentru creșterea unei afaceri. Este un instrument care ajută companiile locale să facă față competiției venite în Romania cu resurse din afară. Sfatul meu, dacă doriți să accesați un grant, este să citiți singuri schema de finanțare, să porniți de la buget și să contribuiți activ la scrierea planului de afaceri. Unui consultant îi va fi extrem de dificil să înțeleagă caracteristicile business-ului vostru și riscați să nu obțineți finanțare daca lăsați totul în mâinile experților din piață. Colaborați cu un consultant care să vă ghideze, să vă răspundă la întrebări și să vă ajute să implementați proiectul, dar nu lăsați totul în mâinile lui. Implicați-vă.

Încă ceva important: nu este ușor să scrii o aplicație pentru un grant, dar este cu atât mai greu să implementezi un grant. În acel moment trebuie să puteți să faceți ce ați inclus în planul de afaceri. La momentul aplicării poate părea o problemă pentru viitor, dar planificați-vă viitorul și asigurați implementarea proiectului și trasabilitatea și transparenta activităților și a livrabilelor.

4. Cum ai vrea să arate Magurele/Regiunea Bucuresti-Ilfov, din viziunea ta, ca om de afaceri?

Mi se pare extraordinară inițiativa de a transforma Măgurele Science Park într-un loc în care să se facă cercetare, inovare, dezvoltare de produs în domenii STEM și în special IT. Îmi doresc să văd multe startup-uri care să pornească la drum de acolo și care să aibă produse proprii. Îmi doresc ca investitorii să se plimbe pe culoare că în snoavele despre Silicon Valley. Și îmi doresc că cercetarea din România să capete puțin mai multă recunoaștere. Există cercetare la nivel apropiat de cel din vest, dar foarte putini cunosc acest lucru; iar mulți dintre cercetători sunt niște oameni extrem de capabili, bine instruiți și, din păcate, prost plătiți. Mi-aș dori că prin astfel de initiațive să se încurajeze migrația oamenilor competenți și către România, nu doar dinspre România.

Îmi doresc ca investitorii să se plimbe pe culoare că în snoavele despre Silicon Valley. Și îmi doresc că cercetarea din România să capete puțin mai multă recunoaștere.

5. Ce cărți recomanzi viitorilor antreprenori?

Beletristica, te ajută foarte mult să ții mintea activă, să știi să porți o discuție, să anticipezi situații, să devii un bun strateg și un bun comunicator. Strict legat de business, sunt un mare fan Clayton Christensen. Teoria „jobs to be done” este de fapt esența unui business de succes.

Recomand și podcast-uri, la volan, cât gătești, când ai timpi morți în casă sau la birou. Sunt o sursă bunicică de informații și te protejează de non-știrile din media. Asculți subiectele care te interesează.

Postează un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × 1 =