Back

Realitatea Augmentată ( AR) în educație și instruire: perspective și avantaje. O nouă dimensiune în e-learning

Utilizarea Realității Augmentate în domenii precum e-learning, entertainment, publicitate, training nu mai reprezintă un subiect superficial, dacă ne uităm la creșterea numărului de utilizatori de telefonie mobilă și al celor care utilizează diverse aplicații AR: filtre pe principalele platforme de socializare, jocuri ce integrează noua tehnologie etc.

Educația este un domeniu în care aplicațiile cu AR vor cunoaște o dezvoltare accentuată, iar motivele sunt evidente: interactivitate, implicare, șansa de a experimenta, feedback imediat. Cu siguranță Realitatea Augmentată va oferi e-learning-ului o nouă dimensiune și va asigura atingerea obiectivelor procesului didactic într-un timp mai scurt în comparație cu metodele convenționale.

Cum poate Realitatea Augmentată să transforme procesul de învățare?

Realitatea Augmentată simulează un mediu aproape identic cu cel real/cel pe care dorim să îl prezentăm, reproduce cu o acuratețe foarte mare obiectele sau personajele descrise și există o interacțiune aproape reală cu actorii din procesul didactic.

Nu este magie, este reprezentarea 3D a tot ce ne înconjoară, modul în care interacționăm cu aplicațiile mobile și experiențe grafice vizuale. De fapt, Realitatea Augmentată este capabilă să augmenteze grafica generată de computer în mediul real. Această tehnică poate permite elevilor să învețe într-un mediu mult mai interactiv.

Un alt aspect al experienței AR în e-learning este că reprezintă un mix echilibrat între realitatea digitală și realitatea existentă.

Realitatea Augmentată în educație

Cu ajutorul Realității Augmentate, materia predată în clasă poate fi mai interactivă, deoarece  poate permite profesorilor să prezinte virtual și practic exemple și să adauge elemente de joc pentru a oferi suport material manualului. E-learning-ul care include această tehnologie va permite elevilor să învețe mai repede și să memoreze informații eficient.

Un avantaj major al Realității Augmentate este reprezentarea grafică a conceptelor și cunoaștem foarte bine aspectul că memoria umană nu uită ușor informațiile vizuale. Iată câteva exemple de realitate augmentată în educație:

  • Aplicație Realitate Augmentată, cu un set de flashcard-uri ce sunt scanate și permit utilizatorilor să vizualizeze reprezentări 3D ale personajelor principale din lecție. Cu aceasta, elevii pot vizualiza acțiunile personajelor și pot folosi caracteristicile aplicației pentru a roti, mări și multe altele. În plus, aplicația oferă, de asemenea, câteva informații particulare pentru fiecare personaj.
  • Aplicația de realitate augmentată face ca învățarea chimiei să fie distractivă. Aplicația permite utilizatorilor să găsească greutatea atomică, elementele chimice și să vizualizeze reacția dintre două substanțe chimice;
  • Cum ar fi să explorezi mediul înconjurător și diverse forme de relief, să înveți despre fenomene din natură și elevul să fie implicat în mod direct în aceste procese? Astăzi este posibil prin intermediul unei aplicații AR și a ochelarilor VR/AR.

Realitatea Augmentată în formarea profesională

Bugetele implicate de procesul de instruire în anumite domenii (industria aerospațială, aviația, ospitalitatea, armata și altele) vor cunoaște dimensiuni mai reduse dacă se apelează la integrarea aplicațiilor de Realitate Augmentată (AR) în sistemele de e-learning deja implementate intern. Cu AR, bugetele alocate instruirii pot fi reduse și pot face instruirea interactivă.

Iată care ar fi principalele avantaje ale utilizării Realității Augmentate în procesul de instruire:

  • Siguranță: Unele situații din procesul de instruire pot prezenta un grad ridicat de accidentare – AR permite noilor angajați să practice aceste sarcini fără riscul de rănire sau periclitare;
  • Angajament: Realitatea Augmentată oferă posibilitatea învățării practice într-un mod structurat, interactiv. Cu ajutorul dispozitivelor fizice, cursanții pot practica activitățile de la locul de muncă în timp real, în ritmul propriu și fără presiune din partea clienților, managerilor și așteptărilor de performanță;
  • Bariere cognitive: Uneori, formarea la locul de muncă poate fi o provocare. Există curbe înalte de învățare pentru multe cariere, chiar și cu o educație adecvată. Cu ajutorul Realității Augmentate sunt depășite aceste bariere, apărute mai ales în procesele de e-learning;
  • Noua tehnologie poate motiva cursanții să afle mai multe despre activitatea de la locul de muncă și despre companie, deoarece este o experiență creativă și mai interesantă;
  • Proces de instruire continuu, chiar și pentru angajații cu experiență, disponibil la cerere;
  • Un grad de retenție mai ridicat în cazul e-learning-ului ce integrează elemente de Realitate Augmentată, comparativ cu instruirea convențională;
  • Un grad de dependență mai scăzut față de traineri și cauzele care ar putea provoca un proces de instruire discontinuu.

În prezent, există numeroase opțiuni de a introduce Realitatea Augmentată la locul de muncă, în procesul educațional și de instruire, în special în scopuri de formare. Cu siguranță, includerea noilor tehnologii în procesele de e-learning va cunoaște o tendință tot mai accentuată în următorii ani.

Soft Tehnica oferă soluţii adaptate provocărilor actualizate cu noile tehnologii ale secolului al XXI-lea. Transformați modul în care interacționați cu partenerii, cu aplicațiile noastre bazate pe tehnologii AR, AI și VR. Datorită investiției în tehnologie și specializării colegilor noștri, am devenit una dintre puținele locații din Europa unde se pot reproduce cu o acuratețe foarte ridicată mișcări faciale, precum și animație în timp real, folosind costume speciale, mănuși, senzori și camere. Noile tehnologii și investiții în AR Development, modelare 3D și Animație ne-au oferit versatilitatea de a explora mai multe scenarii de dezvoltare și utilizare – de la retail & E-Commerce, la Gaming, divertisment, sănătate, marketing, educație și training.

Postează un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

15 − 10 =